ריהוט משרדי משומש או חדש - מה עדיף ומה צריך לבדוק לפני שמחליטים?
קנייה של ריהוט משרדי יכולה להיות עניין די יקר שמגיע לאלפי ואף לעשרות אלפי שקלים. לכן בעלי משרדים רבים שואפים לצמצם הוצאות ולנסות לקנות ריהוט משומש שיביא לחיסכון בקנייה. במאמר הבא נעסוק בשאלת “ריהוט משרדי משומש אל מול חדש” ונבין מה כדאי ומה צריך לבדוק בטרם ההחלטה.
לא קונים בלי שבודקים
הכלל הזה נוגע הן עבור ריהוט משרדי יד 2 והן עבור ריהוט משרדי חדש מהניילונים. קניית ריהוט היא עניין יקר ולכן כדאי להשקיע עוד קצת זמן בחשיבה ובבדיקה לפני שמוציאים את האשראי ובסוף נשארים עם בחירה שעלולה לאכזב. לכן החוק הראשון של קניית ריהוט משרדי הוא: אסור לקנות בלי לבדוק.
מה פירוש לבדוק? חשוב לבדוק כיצד הרהיט נראה במציאות ולא רק בתמונה, האם יש לו שריטות או פגמים חבויים למשל. בנוסף כדאי לבדוק האם הוא בכלל נח או פרקטי לשימוש והאם המידות שלו תואמות את חלל המשרד, ובאופן ספציפי יותר המקום שהוקצה לו.
מתי עדיף לקנות ריהוט משרדי משומש?
באופן כללי, כדאי לקנות ריהוט משרדי חדש מכמה סיבות עיקריות. המרכזית שבהן אולי היא האחריות המוענקת למוצר. קניית כיסאות משרדיים, שולחנות משרדיים או רהיטים אחרים בשוק היד השנייה לא מגיעה עם אחריות למוצר. כלומר, ברגע שהושלמה העסקה, המוכר כבר לא מהווה כתובת לפנות אליה, גם אם הרהיט נשבר ממש ימים ספורים לאחר הרכישה.
ריהוט משרדי משומש רלוונטי בעיקר בגלל שהוא הרבה יותר חסכוני. מוצרי יד שנייה עולים באופן משמעותי פחות כסף, והפער יכול להגיע לעיתים לעשרות אחוזים. קניית רהיטים משומשים רלוונטיות במיוחד אם מדובר בשימוש זמני. כך למשל אם המשרד נמצא בתקופת שיפוצים, או שמדובר במיזם שמיועד לרוץ כמה חודשים בלבד – כדאי אולי לקנות משומש.
יש איכות ויש נוחות
בעוד שריהוט משומש יהיה נח בהרבה מבחינת נוחות, לא בטוח שהוא יהיה נח בכלל מבחינת האיתור שלו. בעוד שבכל חנות רהיטים שמכבדת את עצמה ניתן למצוא מבחר עשיר של רהיטים משרדיים בגדלים ובעיצובים שונים, כאשר קונים מיד שנייה דרושה מלאכת חיפוש מאומצת לעיתים, שכוללת תקשורת עם הרבה ספקים קטנים ונפרדים.
בנוסף חשוב לציין את עניין האיכות. איכות של רהיטים היא דבר שנפגע בקלות. מספיק מכה חזקה או הובלה שלא התנהלה באופן מיטבי בשביל לפגוע ברהיט ולהוריד את האיכות שלו באופן משמעותי. באופן טבעי, רהיטים יד שנייה חוו דבר או שניים בחיים שלהם ולכן צריך לזכור שהאיכות שלהם כנראה נמוכה משל ריהוט חדש לגמרי.
אז מה לקנות?
לסיכום, ריהוט משרדי חדש עדיף בפרמטרים של נוחות קנייה, איכות ואחריות. במקרים רבים עדיף לבחור באופציה זאת. מהצד השני, ריהוט משרדי משומש יכול להביא לחיסכון כלכלי ניכר ולכן הוא יכול להיות גם בחירה ראויה, בעיקר כאשר מדובר על משרדים זמניים.